5

    Castells de l'època: Maür i Vila-Romà
       Breu presentació dels castells ja existents a l'època

        Lloc: Plaça Murada.


Pel que veig, el nucli urbà primitiu està situat als vessants de llevant i nord del Palau del Rei, antiga casa forta o castell que ja existia des de l'antiguitat, i que ara es podria situar al sud de la plaça del Forn. Ben segur que poc després de la fundació del poble que tenim pendent de fer amb Pere, es desenvoluparà aquesta zona. Segur que s'hi farà un petit barri al voltant del port. Raval de Mar li escauria bé.

Però de moment, abans de fundar el poble, hem de veure com seran les relacions amb aquestes fortaleses. El Palau del Rei o castell de Maür.

I l'altre és el Castell del Vila-romà o Vila-romà, data del segle XI. En un principi era de Pere Alemany, però ara pertany a Pere Castellnou i tot preguntant, m'han confessat que la venda es va resoldre en 25.000 sous barcelonesos! Es troba a la zona muntanyosa de les Gavarres, just damunt del santuari de Bell-lloc. Hi té dues belles torres que flanquegen l'entrada, a part de la torre mestra, és clar. Aquest castell recapta els delmes de 24 masos! Això sí que és tenir terres.

Bé, amb tot això ja veig que el castell del Vila-romà no serà per nosaltres un problema, ans el contrari! El seu emplaçament protegeix l'entrada pel flanc de muntanyes. I el castell de Maür serà un bon aliat de Pere, de ben segur. Ara em toca fer feina, doncs. Com que ho tenim tot de cara i Pere m'ha donat el vist-i-blau definitiu... Ara em toca pencar de valent i redactar la Carta Pobla!

Per això hauré de baixar aquestes escales, per passar prop de mar i emprendre la meva marxa cap a un altre indret que em sigui inspirador per asseure'm a redactar la Carta.


Ja que toca baixar escales... Què me'n dieu si en comptem els esglaons?

 

 ***

https://eduescaperoom.com/enigma/A1rWaYG1I1mp

***

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

2

10

7